5 wskazówek dotyczących majsterkowania dla lepszego zdrowia psychicznego

majsterkowanie

Chociaż zdrowie psychiczne to złożony problem, istnieją mocne dowody na to, że środowisko domowe może mieć ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Od układu naszych mebli po naszą ulubioną kolorystykę, prawie każdy wybór projektu może wpłynąć na nasz nastrój.

W tym poście podzielimy się naszymi pięcioma najlepszymi wskazówkami dotyczącymi ulepszania domu, aby poprawić swoje zdrowie psychiczne. Niezależnie od tego, czy odczuwasz niepokój, czy po prostu potrzebujesz miejsca na odpoczynek po stresującym dniu w pracy, czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak stworzyć szczęśliwsze i zdrowsze środowisko domowe.

1. SKONCENTRUJ SIĘ NA TYM, CO KOCHASZ

Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie rzeczy w Twoim domu, które mają pozytywny wpływ na Twój nastrój. Może to być obiekt, widok z okna lub regał. Następnie zaaranżuj wystrój tak, aby stał się centralnym elementem Twojej przestrzeni życiowej.

Jeśli masz jakąś grafikę ścienną lub obraz, który zawsze wywołuje uśmiech, spróbuj zawiesić go w miejscu, w którym zobaczysz go przez cały dzień – na przykład na szczycie schodów lub naprzeciw lustra, gdzie będziesz mógł cieszyć się jego odbiciem.

2. SZUKAJ POCIESZENIA U SWOJEGO ZWIERZAKA

Nie można zaprzeczyć, że nasi czworonożni przyjaciele mogą mieć wspaniały wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Jeśli Twoje zwierzę ma tendencję do spania w cichym kącie, spróbuj przynieść dodatkowe łóżko do swojego salonu, aby spędzić więcej czasu razem. W końcu udowodniono, że towarzystwo twojego zwierzaka obniża poziom stresu.

Jeśli eksperymentujesz z tymi dostosowaniami i nadal nie czujesz się zainspirowany, możesz rozważyć uczynienie swojego psa oficjalnym ESA. W ten sposób, jeśli uznasz, że Twoja przestrzeń nie jest wygodna i zechcesz się przeprowadzić, łatwiej będzie Ci znaleźć odpowiednie dla siebie mieszkanie, niezależnie od polityki właściciela zwierząt domowych. Jest to szczególnie istotne w dużych miastach.

3. BAW SIĘ KOLOREM

Czy wiesz, że kolor ścian może wpływać na tętno? Według badań kolory takie jak niebieski i zielony mogą obniżać ciśnienie krwi , wywoływać uczucie relaksu, a nawet poprawiać jakość snu. To sprawia, że ​​są idealnym wyborem do ścian sypialni.

W Twoim salonie ciepłe odcienie ziemi, takie jak krem ​​i terakota, mogą stworzyć przytulną atmosferę. Upewnij się, że wybierasz jasne kolory, zwłaszcza jeśli nie masz dużych okien, ponieważ będzie to naśladować podnoszący na duchu efekt naturalnego światła.   

4. WPROWADŹ Z ZEWNĄTRZ

Natura jest jednym z najlepszych uzdrowicieli na świecie – i z pewnością może to być prawdą, jeśli chodzi o twoje zdrowie psychiczne. Dodając rośliny doniczkowe i bukiety kwiatów dookoła domu, możesz zmniejszyć stres, zwiększyć poziom energii i poprawić koncentrację.

Naukowcy odkryli nawet, że spędzanie czasu w pobliżu roślin może zmniejszyć objawy depresji. Dzieje się tak nie tylko dzięki ich uspokajającej obecności – rośliny zapewniają nam również coś, o co warto zadbać, co może pomóc nadać naszym domom poczucie celu.

5. WYPEŁNIJ SWÓJ DOM WSPOMNIENIAMI

Od zdjęć po cenne prezenty, wszyscy mamy przedmioty, które przypominają nam szczęśliwe dni lub ludzi, których kochamy. Umieszczając je w odpowiednim miejscu w swoich pokojach, bardziej prawdopodobne jest, że podczas przebywania w domu doświadczysz pozytywnej reakcji emocjonalnej.

Może to również pomóc w uniknięciu poczucia samotności lub beznadziejności. Stałe przypominanie o lepszych czasach zachęci nas do przekonania, że ​​lepsze czasy nadejdą, co ułatwi radzenie sobie w stresujących sytuacjach.

Podsumowanie

Gdziekolwiek mieszkasz, Twój dom powinien być bezpieczną przystanią od stresów dnia codziennego. Mamy nadzieję, że nasze najważniejsze wskazówki pokazały, jak możesz bardziej dbać o swoje zdrowie psychiczne podczas tworzenia domu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *